Technologia hybrydowa

TECHNOLOGIE HYBRYDOWE TYPU PLUG-IN

 

PEUGEOT odgrywał ważną rolę w każdej rewolucji technologicznej, a dziś pewnym krokiem wchodzi w erę transformacji energetycznej z przekonaniem, że nowa technologia jak zawsze pozwoli zwiększyć przyjemności jazdy.  Technologia napędu hybrydowego plug-in łączy dwa źródła energii do napędu samochodu: silnik elektryczny z doładowywanym akumulatorem trakcyjnym i benzynowy silnik spalinowy. Umożliwia jazdę w trybie w 100% elektrycznym (do 59 km zasięgu WLTP,Dane dla modelu PEUGEOT 3008 HYBRID4: zasięg w trybie napędu elektrycznego od 56 do 59 km, w zależności od wyposażenia samochodu. Zasięg jazdy zależy od sposobu użytkowania (warunków pogodowych, stylu jazdy, itp.).  69 km NEDCDane dla modelu PEUGEOT 3008 HYBRID4: zasięg w trybie napędu elektrycznego od 66 do 69 km, w zależności od wyposażenia samochodu. Zasięg jazdy zależy od sposobu użytkowania (warunków pogodowych, stylu jazdy, itp.). ) w przypadku krótkich przejazdów bądź korzystanie z silnika spalinowego na dalekich trasach.

 

PEUGEOT oferuje całą gamę wersji z napędem hybrydowym plug-in, obejmującą nowe modele 508, 508 SW, 508 PEUGEOT Sport Engineered i SUV-a 3008 (dostępnego z napędem na 4 koła: HYBRID4).

SILNIK HYBRYDOWY

Połączenie silnika elektrycznego i benzynowego

OPTYMALNE I NIEWYCZUWALNE PRZEŁĄCZANIE

Aby zapewnić optymalne i niewyczuwalne przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło kinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione sprzęgłem wielotarczowym. Dzięki temu zwiększono moment obrotowy o 60 Nm i skrócono czas reakcji układu.

 

ELEKTRYCZNIE NAPĘDZANA TYLNA OŚ

W wersji HYBRID4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW z możliwością przenoszenia napędu na 4 koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia przestronności kabiny.

SILNIK BENZYNOWY

Silnik 1,6 PureTech został dostosowany do napędu hybrydowego poprzez wprowadzenie alternatora z funkcją rozrusznika oraz specjalnego czołowego układu chłodzącego. Rozwija on maksymalną moc 180 KM w wersji HYBRID i 200 KM w wersji HYBRID4.

 

NOWA, AUTOMATYCZNA, ZELEKTRYFIKOWANA SKRZYNIA BIEGÓW

Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową zelektryfikowaną skrzynią biegów e-EAT8. Współpracujący ze skrzynią silnik elektryczny rozwija moc 100 KM/80 kW, przenoszoną na przednią oś.

AKUMULATOR 

Typu litowo-jonowego


 

 

Wersje HYBRID i HYBRID4 (z napędem na 4 koła) są wyposażone w wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy (300 V), umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Jego pojemność wynosi od 11,8 kWhDla modeli 508 i 508 SW w wersji hybrydowej  do 13,2 kWhDla modelu 3008 w wersji hybrydowej .  Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub do 160 tys. km przebiegu (na 70% pojemności ładowania).

 

W celu zmniejszenia emisji CO2 podczas codziennej jazdy po mieście należy w maksymalnym stopniu korzystać z trybu elektrycznego. Samochód może się poruszać w trybie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.

ŁADOWANIE

PROSTE I SZYBKIE

 

Pokrywa gniazda ładowania jest dyskretnie umieszczona w lewym tylnym błotniku .

 

Czas ładowania:

 

Poniżej 7 godzin ze zwykłego gniazda (z ładowarką 3,7 kW/8 A).

4 godziny ze wzmocnionego gniazda typu Green'up® (z ładowarką 3,7 kW/14 A).

Poniżej 1 godz. 45 min z terminala typu Wallbox (z ładowarką 7,4 kW/32 A, dostępną w opcji)



RADOŚĆ Z JAZDY

Jeszcze większa przyjemność z jazdy

NOWA FUNKCJA BRAKE

 

Kierowca może aktywować funkcję Brake, aby umożliwić pojazdowi wytracenie prędkości bez konieczności naciskania pedału hamulca. Funkcja dodatkowo umożliwia doładowywanie akumulatora, na przykład podczas jazdy w dół. W celu włączenia trybu Brake wystarczy – w trybie Drive – raz pociągnąć do tyłu dźwignię automatycznej skrzyni biegów Shift and Park-by-wire.

 

NOWA FUNKCJA e-SAVE

 

Dzięki nowej funkcji e-SAVE kierowca może zarezerwować odpowiedni zapas energii elektrycznej podczas podróży, na przykład planując wjazd do strefy ograniczonego ruchu.

 

Wystarczy włączyć ją w menu e-SAVE na ekranie dotykowym, wybierając tryb zeroemisyjny (ZEV) za pomocą pokrętła wyboru trybu jazdy, aby aktywować jazdę wyłącznie  z napędem elektrycznym.

PEUGEOT i-COCKPIT® 

 

PEUGEOT i-Cockpit® umożliwia wyświetlanie w polu widzenia kierowcy informacji dotyczących jazdy. System pozwala na zmianę ustawień i pełną personalizację.

 

Po prawej stronie cyfrowego zespołu zegarów, w miejscu obrotomierza, znajduje się miernik zużycia mocy, podzielony na 3 strefy:

strefa ECO odpowiada jeździe optymalizującej zużycie energii

strefa POWER odpowiada bardziej dynamicznemu stylowi jazdy, który zapewnia maksymalne osiągi

strefa CHARGE informuje kierowcę o fazach odzyskiwania energii

 

Po obu stronach zespołu zegarów umieszczone są dwa wskaźniki poziomu zapasu paliwa i zapasu energii elektrycznej. Pod każdym wyświetlany jest  pozostały zasięg, wyrażony w kilometrach.

ERGONOMICZNA, PROSTA I INTUICYJNA OBSŁUGA

 

Podczas ładowania na zespole zegarów wyświetlane są informacje o odzyskanym zasięgu, poziomie naładowania akumulatora, szybkości ładowania oraz czasie potrzebnym do pełnego naładowania.

 

Na ekranie dotykowym dostępne jest menu dla wersji hybrydowych, z dostępem do informacji takich, jak:

przepływ energii, informujący o stanie działania systemu hybrydowego

terminale ładowania

zasięg samochodu w trybie w 100% elektrycznym

całkowity zasięg samochodu w łączonym trybie elektrycznym i spalinowym

ŁĄCZNOŚĆ DZIĘKI MYPEUGEOT®

Bądź w kontakcie z własnym samochodem

W celu zapewnienia użytkownikom maksymalnej swobody wzbogacono funkcje mobilnej aplikacji MyPeugeot. Obecnie aplikacja pozwala, w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, na zdalną aktywację ładowania akumulatora, wstępne schłodzenie lub ogrzanie kabiny czy też sprawdzenie zużycia energii elektrycznej i paliwa.