TECHNOLOGIE HYBRYDOWE TYPU PLUG-IN
PEUGEOT oferuje całą gamę wersji z napędem hybrydowym plug-in, obejmującą nowe modele 508, 508 SW, 508 PEUGEOT Sport Engineered i SUV-a 3008 (dostępnego z napędem na 4 koła: HYBRID4).
SILNIK HYBRYDOWY
Połączenie silnika elektrycznego i benzynowego
OPTYMALNE I NIEWYCZUWALNE PRZEŁĄCZANIE
Aby zapewnić optymalne i niewyczuwalne przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło kinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione sprzęgłem wielotarczowym. Dzięki temu zwiększono moment obrotowy o 60 Nm i skrócono czas reakcji układu.
ELEKTRYCZNIE NAPĘDZANA TYLNA OŚ
W wersji HYBRID4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW z możliwością przenoszenia napędu na 4 koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia przestronności kabiny.
SILNIK BENZYNOWY
Silnik 1,6 PureTech został dostosowany do napędu hybrydowego poprzez wprowadzenie alternatora z funkcją rozrusznika oraz specjalnego czołowego układu chłodzącego. Rozwija on maksymalną moc 180 KM w wersji HYBRID i 200 KM w wersji HYBRID4.
NOWA, AUTOMATYCZNA, ZELEKTRYFIKOWANA SKRZYNIA BIEGÓW
Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową zelektryfikowaną skrzynią biegów e-EAT8. Współpracujący ze skrzynią silnik elektryczny rozwija moc 100 KM/80 kW, przenoszoną na przednią oś.
AKUMULATOR
Typu litowo-jonowego
Wersje HYBRID i HYBRID4 (z napędem na 4 koła) są wyposażone w wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy (300 V), umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Jego pojemność wynosi od 11,8 kWhDla modeli 508 i 508 SW w wersji hybrydowej do 13,2 kWhDla modelu 3008 w wersji hybrydowej . Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub do 160 tys. km przebiegu (na 70% pojemności ładowania).
W celu zmniejszenia emisji CO2 podczas codziennej jazdy po mieście należy w maksymalnym stopniu korzystać z trybu elektrycznego. Samochód może się poruszać w trybie elektrycznym do maksymalnej prędkości 135 km/h.
ŁADOWANIE
PROSTE I SZYBKIE
Pokrywa gniazda ładowania jest dyskretnie umieszczona w lewym tylnym błotniku .
Czas ładowania:
Poniżej 7 godzin ze zwykłego gniazda (z ładowarką 3,7 kW/8 A).
4 godziny ze wzmocnionego gniazda typu Green'up® (z ładowarką 3,7 kW/14 A).
Poniżej 1 godz. 45 min z terminala typu Wallbox (z ładowarką 7,4 kW/32 A, dostępną w opcji)
RADOŚĆ Z JAZDY
Jeszcze większa przyjemność z jazdy
NOWA FUNKCJA BRAKE
Kierowca może aktywować funkcję Brake, aby umożliwić pojazdowi wytracenie prędkości bez konieczności naciskania pedału hamulca. Funkcja dodatkowo umożliwia doładowywanie akumulatora, na przykład podczas jazdy w dół. W celu włączenia trybu Brake wystarczy – w trybie Drive – raz pociągnąć do tyłu dźwignię automatycznej skrzyni biegów Shift and Park-by-wire.
NOWA FUNKCJA e-SAVE
Dzięki nowej funkcji e-SAVE kierowca może zarezerwować odpowiedni zapas energii elektrycznej podczas podróży, na przykład planując wjazd do strefy ograniczonego ruchu.
Wystarczy włączyć ją w menu e-SAVE na ekranie dotykowym, wybierając tryb zeroemisyjny (ZEV) za pomocą pokrętła wyboru trybu jazdy, aby aktywować jazdę wyłącznie z napędem elektrycznym.
PEUGEOT i-COCKPIT®
PEUGEOT i-Cockpit® umożliwia wyświetlanie w polu widzenia kierowcy informacji dotyczących jazdy. System pozwala na zmianę ustawień i pełną personalizację.
Po prawej stronie cyfrowego zespołu zegarów, w miejscu obrotomierza, znajduje się miernik zużycia mocy, podzielony na 3 strefy:
strefa ECO odpowiada jeździe optymalizującej zużycie energii
strefa POWER odpowiada bardziej dynamicznemu stylowi jazdy, który zapewnia maksymalne osiągi
strefa CHARGE informuje kierowcę o fazach odzyskiwania energii
Po obu stronach zespołu zegarów umieszczone są dwa wskaźniki poziomu zapasu paliwa i zapasu energii elektrycznej. Pod każdym wyświetlany jest pozostały zasięg, wyrażony w kilometrach.
ERGONOMICZNA, PROSTA I INTUICYJNA OBSŁUGA
Podczas ładowania na zespole zegarów wyświetlane są informacje o odzyskanym zasięgu, poziomie naładowania akumulatora, szybkości ładowania oraz czasie potrzebnym do pełnego naładowania.
Na ekranie dotykowym dostępne jest menu dla wersji hybrydowych, z dostępem do informacji takich, jak:
przepływ energii, informujący o stanie działania systemu hybrydowego
terminale ładowania
zasięg samochodu w trybie w 100% elektrycznym
całkowity zasięg samochodu w łączonym trybie elektrycznym i spalinowym